Tähän viimeiseen joululahjaosioon ei onneksi pääse mukaan kuin vain yksi lahja. Nämäkin valmistuivat joulupäivänä, joten ei kovin paljoa myöhässä.

kimmonsukat.jpg picture by pupupossu

Sukat miehelle

Lanka: Novita Seitsemän Veljestä Kantri. Kulutus 150 g.

Puikot no 3.5.

Ohje: Seiskaveikalle sopivalla silmukkamäärällä Petäjä-sukkien kuviolla, koko 43.

Mies totesi jossain vaiheessa joulukuuta, että sai kaksi vuotta sitten lahjaksi villasukat. Että sellaiset olisi kivat. Tämän lisäksi mies kävi minun järkytyksekseni ostamassa kahdet villa/polyamidi-saapassukat. Vaikka tuo toteamus tuli sellaisessa vaiheessa, että tiesin, etten sukkia jouluksi saa valmiiksi, oli näistä syistä pakko ainakin yrittää. Eivät ehtineet, mutta yllätys oli vielä suurempi joulupäivänä.

Tein näitä ihan näkösällä ja luotin siihen, ettei se kysele mitä teen, kun kuitenkin aina jotain teen. Eikä kysellyt. Mutta mutta. Toivolle olin moneen kertaan todennut, että nämä tulevat isälle. Ja aina kun Toivo näki minun niitä neulovan, tuli toteamus ääneen: isi. Jonka päälle osoitettiin sukkia. Mutta mies ei onneksi tästäkään vielä arvannut.

Näitä oli kiva tehdä. Petäjä-kuvio on koukuttava ja joutuisa tehdä. Ja tykkään tästä Kantri-langasta. Vaikka en ymmärrä miksi tuohon lankaan on täytynyt tehdä selvät raidat. Silti hamstrasin sitä joskus muutaman kerän kun alekorista löysin. Harmittaa, että ostin vain noita ruskeasävyisiä. Mutta ehkä lanka vielä joku päivä tulee Novitan valikoimiin.

Näihin sukkiin tuli onnistuneimmat kantapäät mitä olen ikinä tehnyt. Ehkä sittenkin minulla on vielä mahdollisuus kehittyä hyväksi sukankutojaksi.

kimmonsukat2.jpg picture by pupupossu