Kiitos paljon tilkkupeitto-kommenteista. Ja myös muistakin :) Vaikka kuvissa ei näy, niin siinä peitossa on paljon mokia.

Tällä viikolla olen käynyt terveyskeskuksessa verikokeissa ja tikkien poistossa. Ja eilen kävin veljen kanssa pankissa. Sunnuntaina kävi ystävä kahvilla. Siinä viikon kohokohdat.

Nilkkaa on särkenyt taas enemmän ja ainakin varpaat ovat turvoksissa joten kai myös nilkka on, ainakin kivusta päätellen. Liekö kipsin pois ottaminen ja takaisin laittaminen hermostuttanut nilkkaa. Mutta lisää lepoa, jalan kohoasentoa, särkylääkettä ja jumppaa, niin eiköhän se siitä helpota.

Lepoa tässä nyt saa ihan tarpeeksi kun lapset ovat päivisin hoidossa ja minä olen yksin kotona. Hiljaista on ja aikakin kuluu hitaasti. Joka aamu katselen ikkunasta kun lapset lähtevät. Ja sen jälkeen olen hetken hämmästynyt. Outoa tämä on.

Nyt on ollut aikaa neuloa ja virkata. Olen aloittanut hurjan määrän uusia neuleita ja aloituksia lojuu sohvalla ja sohvan läheisyydessä ihan kiusaksi asti. Mutta valmistakin tulee.

Keltaiset sukat

Lanka: Sisu 80 % villa, 20 % pa. Kulutus 70 g.

Puikot no 2½.

Ohje: Ullaneule/Verso.

Sukat olin aloittanut jo kesällä 2009. Taisi olla KYH-projekti. Joten valmista tuli ennen heinäkuun loppua. Näistä piti ensin tulla polvisukat, mutta purkasin aloituksen ja tein tavan sukat.

Mallineule oli helppo ja aika koukuttava. Tykkäsin. Tätä voisi kokeilla myös hiukan paksummalla langalla.

Tyynen matto

Lanka: Lilli ontelokude. 100 % kierrätyspuuvilla. Kulutus 700 g.

Koukku no 8.

Ohje: Kauhavan Kangas-Aitan Aura-matto.

Ohje on paljon isommalle matolle, mutta tein sen kokoisen mihin yksi vyyhti kudetta riitti. Hiukan jäi tähteelle ja voi olla, että se olisi vielä yhteen kerrokseen riittänyt, mutta en uskaltanut kokeilla.

Matto menee joko leikkimökkiin tai Tyynen tulevaan huoneeseen. Halkaisijaltaan se on 60 cm.

Onneksi on nyt nuo matot virkattu. Noiden kudevyyhtien keriminen oli kurjinta mitä olen tänä vuonna joutunut tekemään. Vyyhdit olivat jatkuvasti solmussa ja sekaisin. Ja kudepalloa oli hankala pitää kädessä kun se oli suuri. Ja yhden vyyhdin kerimisen yhteydessä ajauduttiin miehen kanssa melkein avioeron partaalle. Mutta vaikka keriminen oli tylsää ja melko vaarallista, virkkaaminen oli mukavaa. Ehkä taas joskus. Ei kuitenkaan tänä vuonna.

Olen pitänyt kirjaa tänä vuonna langankulutuksesta. Näitä virkattuja mattoja en aio lisätä kulutukseen, vaikka niiden avulla pääsisin helposti tavoitteeseen, joka taisi olla viisi kiloa. Tosin nyt jo kolmen ja puolen kilon raja lähenee ja kulutustahti on ainakin tällä hetkellä hyvä, joten mahdollista tuo viisi kiloa on, jopa ilman noita mattoja.