Se olin taas se aika vuodesta kun Forssassa järjestetiin harrasteajoneuvotapahtuma Pick-Nick. Siellä on usein käyty ja niin tänäänkin. En minä niistä ajoneuvoista niin välitä, mutta hyvä seura, hyvä sää, eväät ja rompetori kyllä houkuttivat kovin. Ja kyllä tämä oli näistä käydyistä Forssan retkistä ehkä se kivoin.

Eväitä söin ainakin kolme kertaa, istuskelin leikkikentän laidalla ja katsoin lasten puuhia, neuloin mekkoa autossa mennen tullen (paitsi sitä puolituntista, jonka nukuin), nauroin niin, että melkein tuli pissat housuun, aloitin uuden harrastuksen ja tein mahtavia löytöjä. Sää oli mainio, seura ihan parasta ja lapset eivät riidelleet tai käyttäytyneet huonosti lainkaan. Mahtava päivä.

Autokuvia minulla ei ole, lasten kuvissa on kaikissa serkku mukana ja unohdin kysyä, saako kuvia laittaa tänne, omia kuvia ei ole kuin yksi ja siinäkin olen selin ja näytän äidiltä (siis siltä miltä äiti näytti selin ollessaan) ja mitään rompetorikuvia en jaksanut ottaa. Siis kuvissa vain niitä ostoksia. Ja Toivo ja Tyyne. Mutta katsokaa mitä kaikkea ihanaa. Ainakin minusta. Ja sehän riittää.

Vanhoja Legoja, toisessa ohjekin mukana. Vuosilta 1992 ja 1978. Purkki ja Colajuomapullo - ihan täydellisiä. Meillä kun ei juoda Coca-Colaa eikä Pepsi Colaa eikä Lordi Colaa (onko sitä edes enää) vaan aina colajuomaa ja sitä näemmä on ollut joskus ihan oikeesti. Mopon rekisterikilpiä olen etsinyt ja nyt niitä löytyi ja rekisterikilpiostokset kruunasi tuo messinkinen rekisterikilpi. Ruotsalainen mäkihyppääjä innosti uuteen harrastukseen eli mäkihyppy olisi tarkoitus aloittaa ensi talvena. Jos se on vähänkään yhtä kivaa kuin tämän ruotsalaisherran ostaminen, niin talvesta on luvassa aivan hulvaton. Vapise Jan Boklöv - minä ja herra ruotsalaisherra aiomme palauttaa perinteisen tyylin takaisin.