Kiitos paljon taas kerran kommenteista ja onnitteluista :O) Tosiaankin - odottavan aika on pitkä! Mutta nyt se ei haittaa. Paljon on vielä asioita tehtävä ja hankittava.

Terveyskeskuksessa on nyt käyty päivittäin isää katsomassa. Mitään ennustetta ei ole annettu. Tuskin tässä kuukausista puhutaan. Viikoista tai päivistä. Isä on ainakin luovuttanut ja toivoo pääsevänsä pian pois. On kieltäytynyt syömästä ja ottamasta muita lääkkeitä kuin kipulääkitystä. Ja kipulääkitys tulee nyt kipupumpulla ja morfiinilaastarilla. Eli ei kovin hyvältä näytä.

Mutta eilen oli myös kiva käynti terveyskeskuksessa eli mulla oli neuvola-aika. Sydänääniä kuunneltiin. Kaikki arvot oli kohdallaan. Paino noussut sopivasti. Hyvä ja kiva.

Eilen taisi olla tämän viikon tapahtumarikkain päivä. Siis muutakin kuin pihanäperrystä ja terveyskeskuskäyntiä. Terveyskeskuksessa totta kai käytiin mutta sen lisäksi. Olin kukkaostoksilla Merjan kanssa ja jouduttiin kunnon sadekuuron yllättämäksi. Hyviä ostoja tuli kyllä paljon. Mun veli käväsi pikaisesti meillä ja posti oli tuonut laatikkoon ihanan yllätyksen Salaiselta askarteluystävältä :O)

Kyllä oli kerrassaan ihana paketin sisältö! Tässä tulee sitten sekava hehkutus siitä sisällöstä. Pitsiä, pitsiä, pitsiä ja nauhaa. Puhumattakaan herkuista: kaksi Famia, suklaalevy, erilaisia teepusseja ja kissojakin oli muistettu raksupussilla. Mies pyysi kysymään, että oliko toinen Fami tarkoitettu hänelle. Oli kai. Tämä on nyt vähän noloa. Minä ehdin syödä kummankin nälissäni. Meillä ei ollut mitään ruokaa kotona. Seli seli. Mun täytyy kai tänään ostaa miehelle joku hyvityspatukka.

Raksuja tarjottiin vain toiselle kissalle ja nekin taisivat olla melkoisia herkkupaloja kun ne hotkittiin pureskelematta :D Teepussit aion säästää syysiltojen teehetkiin. Pitsit olivat aivan ihania ja etenkin se pitsiliina :O) Olen kai sitten blogissani paljastanut tai siinä askarteluystäväkyselyssä, että olen ihan heikkona pitsiliinoihin. Nauhat olivat myös kivoja. Vaaleanpunainen ja vaaleansininen. Niin. Me tiedetään sen verran, että meille on tulossa poika tai tyttö :O) Oliko se yksi nauha itse värjättyä? Se oli tosi kivan väristä ja juuri se värin vaihtelu oli hauska juttu. Kuumeisesti mietin mihin sen käyttäisin, kun se oli niin kaunis nauha. Pitseille olen jo käyttökohteen keksinyt. Siitä lisää myöhemmin ;O)

Paketin sisältö oli aivan upea ja ihana ja sopiva ja kaunis ja kaikkea! Kiitos paljon sinulle Salainen askarteluystäväni! Olin oikein iloisesti yllättynyt :O)

Päivän lopuksi sitten innostuin vielä vähän ompelemaan. Ystävälle kesäkassi solmuvärjätystä puuvillakankaasta. Kangas oli ystävän omaa, ei siis minun värjäämää.

Nyt kun vatsa kasvaa jää pari valmiiksi leikattua mekkoa odottamaan ensi kesän ompeluinnostusta. Mutta yhdet valmiiksi leikatut housut ompelin kuitenkin. Tein niistä hiukan isot ja jätin vyötärönauhan laittamatta. Sitten kun vatsa on pois, voin kaventaa housut ja lisätä vyötärönauhan. Jos siis itse palaudun takaisin omiin mittoihini.

Kangas on puuvillaa, jossa on sekoitteena sitä mitä-se-nyt-olikaan joustavaa ainetta. Voi ihme. Nyt en muista millään. Kuitenkin. Näiden pitäisi antaa myöten kasvavalle mahalle. Housujen pituus on puoleen sääreen eli sopivat kesähousut.