Kirjoitin ja sitten hävisi teksti ja kuvat. Murr. Nyt sitten lyhyt versio. Tai ei se ehkä niin lyhytkään ole. Mutta lyhyempi kuin eka.

Lauantaina oli KIP eli Knit in Public Lahdessa. Olin siellä. Kivaa oli. Menen toistekin. Kiitos kaikille mukavasta seurasta.

Olen ommellut. Sain monta keskeneräistä valmiiksi. Niistä kaksi nyt tässä.

Mekko.

Pallomekko2.jpg picture by pupupossu

Kaava 2007 Suuresta käsityölehdestä - jostain kevään numerosta. Kankaana Eurokankaan pakasta puuvillatrikoota. Samanlaisen mekon tein myös viime keväänä ja olen pitänyt sitä paljon. Siksi tein toisen. Tästä kankaasta tulee kovin paljon mieleen Marimekon palloyöpaita, joka minulla on. Siksi en nyt vielä osaa sanoa, pidänkö mekkoa vain kotona vai kehtaanko laittaa julkisesti päälle. Pidän kyllä kovasti mallista ja kankaasta. Siis mekon mallista. Ja myös mallista mekon sisällä :D

Pallomekko1.jpg picture by pupupossu

Toinen ompelu on imetystunika. Kaava Suuren käsityölehden numerosta 4/2008. Kangas Eurokankaan palalaarista puuvillatrikoota.

it2.jpg picture by pupupossu

Hyvä, että valmistui nyt kun vielä imetän. Vaikka tätä voi kyllä mielestäni käyttää ihan hyvin muutenkin. 

Valokuvien ottaminen yhdessä miehen kanssa on kovin haasteellista. Tunikasta ei tullut otettua heti lähikuvaa. En jaksanut enää pukea sitä taas päälle. Sain apua. Tästä mallista vaatteen sisällä pidän myös paljon. Sekä tyypistä että lankakeristä. Ja tässä se tyyppi en ole minä. Lankakerät kyllä ovat minun.

it1.jpg picture by pupupossu

Lopuksi vielä vastaus haasteeseen, jonka sain Tupunalta. Eli kuusi toivetta pitää esittää. Jos olisin missi tai jotain sellaista toivoisin maailmanrauhaa. En kuitenkaan aio tässä puuttua maailmaa koskeviin kysymyksiin vaan ainoastaan omiin henkilökohtaisiin asioihin. Sellaiset toiveet joskus jopa toteutuvatkin. Minulla on ollut tapana tehdä katsaus tulevaan vuoteen aina vuoden vaihteessa ja silloin listata toiveitani. Eli toivelistan tälle vuodelle voi käydä lukemassa blogistani joulukuun lopussa olleesta kirjoituksesta. Se oli hyvä lukea itsekin ja todeta, että kaksi ensimmäistä on jo toteutunut ja kolme seuraavaa toteutumassa. Aika lupaavaa niitä viimeisiä toiveita ajatellen.