Tammikuussa lankesin ostamaan Puro Takkatuli -lankaa 500 g. Kun oli minusta kivan väristä. Ostomorkkis tuli heti, sillä langoille ei ollut oikeastaan lainkaan suunnitelmaa ja olen yrittänyt pitää lankavarastoa kurissa. Eli en osta lankaa, jollei ole juuri sillä hetkellä tarvetta tai lanka on superihanaa. Puro ei kuulunut kumpaankaan kategoriaan vaan oli vain kivan väristä. Ei superkivan. Siispä lanka oli pakko neuloa melkein heti pois kuljeksimasta. Siitä valmistui kolme neuletta: Tyynelle takki, minulle bolero ja Toivolle hattu.

Takki Tyynelle

Lanka: Puro Takkatuli. Kulutus 160 g.

Puikot no 6.

Ohje: Novita Syksy 2010 no 13.

Ensimmäisenä tein Tyynelle takin. Hiukan olen ohjetta muokannut, mutta en paljoa. Ohjeen nauhat ainakin minun silmiin näyttivät omituisilta somittuina. Joten laitoin napit. Isohan tuo vielä on, mutta ensi talvena varmaan sopiva. Neuloin takin 68-senttisen silmukoilla ja tuo on varmaan 92 senttisen kokoinen. Eli minun käsiala ei edelleenkään kohtaa Novitan ohjeita. Vaihdoin seuraavaa työtä varten puikot numeroa pienempiin.

Bolero Minnalle

Lanka: Puro Takkatuli. Kulutus 240 g.

Puikot no 5.

Ohje: Novita Syksy 2010 no 53.

Samasta lehdestä löytyi ohje seuraavaan Puro-neuleeseen. Pienemmän koon silmukoilla tein tämänkin varmuuden vuoksi. XS-koon silmukoilla tuli ehkä L tai XL eli tässäkin on kasvuvaraa :D

Ainaoikeinreunat vaidoin helmineuleeksi, sillä ne näyttivät kivalta Tyynenkin takissa. Ja niin myös tässä.

Kissapipo Toivolle

Lanka: Puro Takkatuli. Kulutus 50 g.

Puikot no 5.

Ohje: Annen blogi/Mirkon pipo.

Tällä ohjeella olen tehnyt pipon aiemmin ja tykkäsin. Vähensin hiukan silmukkamäärää, koska oli suuremmat puikot ja sopiva tuli. Vaikka tällä langalla paljon löysempi ja lötkömoi kuin ensimmäinen samanlainen pipo. Hyvä on kuitenkin ja tämä kissapipo on myös melkoinen suosikki. Puoli päivää pipo päässä sisällä kissaa leikkien ja varmasti oli lämmin.

Lankaa jäi vielä tähteelle yksi kerä eli 50 g. Olin jo suunnitellut nukelle villahousuja tai mekkoa, mutta motivaatio tämän langan neulomiseen loppui, joten en alkanut mitään pakkotyötä tekemään. Lanka oli lievä pettymys. Mukava ja pehmeä oli neuloa, mutta värit näyttivät kerällä ollessaan paljon paremmilta. Neulottuna tuota ruskeaa oli aivan liikaa. Että jos joku tarvii, niin saa hakea tuon yhden kerän pois.