Vaikka joulu on tulossa ja olisi kaikenlaista pientä joulunaluspuuhaa niin silti mun täytyi tehdä jotain ei-niin-jouluista askaretta välillä. Elikkä ompelin vanhaan nojatuoliin uuden päällisen.  Tai onhan sekin jouluun valmistautumista, että laittaa paikat kuntoon, vai mitä? Vanha päällinen oli jo pahasti rispaantunut ja likainen, mikä oli pelkästään kissojen syytä ;) Ne kynsivät tuolia ja nukkuivat sen päällä likaisina. Vasta kun se oli jo nukuttu likaiseksi keksin laittaa siihen alusen. Tässä ekana kuva vanhasta päällystyksestä.

303169.jpg

Tuo kissojen alunen on suomenlampaan villasta huovutettu 'lätkä' ja liinassa on fransu-tekniikalla somittua pitsiä. Nalleista kolme olen saanut lahjaksi ja yhden olen ostanut Ruotsista.

Tässä sitten lähikuvaa uudesta päällyskankaasta. Kangas on Laura Ashleyn II-laatua.

303176.jpg

Ja tuoli on kissoille niin rakas, että siihen tupattiin kesken ompelun pesulle :)

303178.jpg

Valmista tuli. Vaihdoin selkänojalle itse virkatun liinan. Varmaan on se alustakin laitettava takaisin. En ole siis mikään ompelija enkä verhoilija, mutta kyllä tämä onnistui kuitenkin ihan hyvin - eli kehtaa pitää esillä.

303180.jpg

Tuolin sain mun veljeltä muutama vuosi sitten. Se vaatisi oikein perusteellisen kunnostuksen, mutta toistaiseksi olen vain vaihtanut päällisen. Jossain vaiheessa voisin mennä entisöintikurssille tämän kanssa, mutta kyllä se meille kelpaa tällaisenakin. Jostain syystä pidän kovasti vanhoista huonekaluista lommoineen ja kolhuineen ja elämän jälkineen. Meillä on yksi vanha kunnostettu lipasto, mutta se näyttää ehkä enemmänkin uudelta kuin vanhalta.

Laitoin tuonne yhteen laatikkoon linkin mun ystävänkirjaan, jonka tein tänään. Toivottavasti mahdollisimmat monet tässä blogissa vierailevat kävisivät täyttämässä sitä. Olisi kiva tietää jotain teistäkin :)