Kiitos taas kerran kivoista kommenteista :) Tulin iloiseksi kun luin niitä :) Pidän itse kovasti pitseistä sekä ruutu-, raita- ja ruusukankaista, joten niitä meillä näkee. Ja ahkera olen ollut omastakin mielestä, mutta mitäs mulla on nyt muutakaan tällä hetkellä kuin aikaa tehdä kaikkea. Sitten kun työt alkaa niin tahti ihan varmasti hiljenee.

Myös tänään olen ollut ahkera ja virkannut isoäidin neliöitä. Kokeilin tehdä neljä kerrosta, mutta kolme näytti mun tarkoitukseen paremmalta, joten vähän tuli purkuhommia. Jatketaan virkkaamista taas illalla. Niitä neliöitä alkaa olemaan  jo niin paljon, ettei ne mahdu kohta mun uuteen käsityöpussiin :D Mutta ehkäpä huomenna on jo jotain valmistakin!

Mutta se päivän varsinainen urakka oli kun keräsin meiltä pois joulun. Ajattelin, että vaikka loppiainen on viikonloppuna niin tekisin sen jo nyt viikolla niin olisi sitten paikat kunnossa ja siivottu neulasista. Eikä tarvitse miehen käyttää viikonloppua imuroimiseen - voi vaikka käyttää sen ajan hyödyksi ja kerätä mulle risuja :D Eli en siivonnut, mutta keräsin kaikki kyntteliköt ja koristeet  pois.

Ja kun kerran aikaa oli niin järjestin joulukoristeet oikein kunnolla. Ne on nyt jaettu kolmeen laatikkoon, yhdessä on valot, yhdessä kuusenkoristeet ja yhdessä muut koristeet. Ja sitten tuli vielä yksi iso paperipussillinen pelkkiä kuusenpalloja. Miten niitäkin on niin paljon? Korjasin samalla rikkinäiset koristeet eli ne joista on nauha katkennut tai sitten se lenkki on niin pieni, että menee hermot kun sitä yrittää ripustaa kuuseen. Pienempien säilytyslaatikoiden kansiin liimailin vanhoja joulukortteja - siis niiden, mitkä on noiden kolmen ison sisällä, isot on päällystetty vanhalla tapetilla. Vaikka laatikot on varastossa koko vuoden eikä niitä pääse ihailemaan niin onpahan kiva ottaa koristeet esille kun on siistit ja jouluiset laatikot. Ja kaikki koristeet ehjiä :)