Aloitetaan siitä itkusta. Itku tulee pitkästä ilosta ja tänään se itku tuli kun oli viimeinen kerta kun sain katsoa Elämä käsissä -sarjaa. Ja myös itse jakso itketti - kuten yleensä. Olen kyllä jo huolellisesti lukenut Peak Practicen kotisivuilta kaiken mitä tulevissa jaksoissa tapahtuu. Toisaalta hyvä, etten näe sarjaa loppuun asti, sillä huonostihan se päättyy. Mutta mitä tilalle? Lost jää tauolle, eikä Teho-osaston alkamisesta ole tietoakaan. On sentään Twin Peaks.

Aamun toiset itkut ja samalla ilot tulivat myös television välityksellä. Pitäisiköhän mun huolestua tästä? Sapporon MM-kisojen kultamitalihiihdot saivat verenpaineen nousemaan ja kyyneleet ihan virtasivat. Onneksi olin yksin kotona, ei tuntunut niin nololta itkeä koko yhdistetyn hiihdon ajan kun jännitin kovasti Hannu Mannisen puolesta. Huh. Voitto tuli ja itku helpotti. Ainakin siihen asti kunnes mitalit jaettiin. Ja taas kyyneleitä. Eivätkä nämä olleet todellakaan mitään hienoja, pieniä ja kauniita kyyneleitä silmäkulmassa vaan kunnon itkua ääneen ja nenäliinoja kului. Myös penkkiurheilijan elämä voi olla rankkaa.

Suurta, suurempaa ja suurinta iloa tuotti minulle tänään se, että sain viimeisteltyä neuletakin ja nyt se on valmis :O)

IMG_3442.jpg

Lankana oli harmaa Novitan Nalle kaksinkertaisena puikoilla no 6. Ohje löytyy Novitan lehdestä 4/2006 ja malli no 27. Lankaa kului himpun yli 1000 g.

IMG_3462.jpg

Niin. Takissa on siis huppu, viisi nappia, se ylttää reilusti yli pepun ja hihansuut ovat tuollaiset tötteröt. Tai minä venytin ne tötteröiksi kun höyrytin tätä. Oikeasti kuuluisi olla suorat, mutta halusin näin. Neulepintana on palmikoiden lisäksi pidennetty helmineule. Yksi mun suosikeista. Ellei jopa suosikein.

IMG_3444.jpg

Takki on sopivan kokoinen minulle ja muutenkin hyvä. Pidän itse tästä paljon. Jos tässä on jotain miinusta niin  se on väri - olisin halunnut ruskean, mutta kun ei siinä kaupassa ollut tarpeeksi montaa kerää ruskeaa Nallea niin otin harmaan. Ei silloin huvittanut kierrellä lankakauppoja. Keppien kanssa. Mutta harmaakin on hyvä. Toiseksi paras vaihtoehto minulle tähän takkiin. Tai no jos ihan totta puhutaan, niin musta olisi se kaikkein paras, mutta en edes harkinnut mustan takin tekemistä syystä että mustaa on niin kurja neuloa ja tämä oli kuitenkin aika isotöinen. Ainakin minulle.

IMG_3420.jpg

Tästä neuletakista tuli minun maailmanmestaruussaavutukseni :O) Tein sen siis todellisessa ennätysajassa. Siis minulle ennätysajassa. Ikinä en olisi uskonut näin nopeaan valmistumiseen, aikaa meni kolme viikkoa. Tosin syitä tähän löytyy useita: kädet ovat olleet hyvässä kunnossa useimpina päivinä, joten neulominen on onnistunut, paksut puikot ja lanka sekä täytyy myöntää, että Lankahamstereihin kuuluminen avitti myös valmistumista. Ainakin hamsterit lisäsivät motivaatiota tehdä tätä nopeasti valmiiksi. Suurin syy taitaa kuitenkin se, että olen ollut kotona koko kuukauden ja minulla on ollut ruhtinaallisesti aikaa. Tämänlaiseen nopeuteen en varmaan enää ikinä kykene. Enkä haluakaan. Koska en halua enää näin pitkälle sairaslomalle.

Loppukevennyksenä on kuva mun ihan ensimmäisestä neulepuserosta minkä olen tehnyt. Tämä on siis kokoa barbi :O) Taitaa olla myös mun ihan eka kirjoneule. Mikä lie lättärinta on mun barbi ollut, koska olen tehnyt juuri tuossa rinnan kohdalla kavennuksia. Lankana jotain mitä lie lankaa ja puikot no ?. Malli ihan oma :O)

IMG_3417.jpg

Nyt sitten mitalikahvien keittoon. Tuplakultaa tänään ja eiliset Kuitusen pronssikahvitkin on vielä juomatta!