Tänä viikonloppuna olisi ollut Jaakon synttäripippalot, mutta me saatiin sovittua visitti toiseen kertaan kun tiedossa oli, että siellä oli tosi paljon pieniä lapsia ja isoja aikuisia ja mulla noi kyynärsauvat. Ajatus ei tuntunut kivalta ja muutenkin ne kaikki kysymykset  ja hämmästely - ei kiitos. Mä en vaan jaksa puida tätä mun juttua enää kun olen jo itse tähän niin kyllästynyt. Kipsi on ollut jalassa kymmenen viikkoa ja se on kauan se. Huomenna se ehkä otetaan pois ja sitten haluan taas pohtia ja miettiä tätä ja vastailla kysymyksiin :) Oltiin siis kotona taas vaihteeksi yksi viikonloppu ja jännittävintä tässä viikonlopussa oli se, että tuleeko lotossa mitään. Ja eipä tullut. Kolme oli kuulemma oikein.

Käytiin tosin ostoksilla ja pesettämässä auto, mutta kun sekin on mulla sellaista pikasesti ja äkkiä ja sitten olen jo ihan väsy. Ja mitä ostin: Lankaa kun vielä ei ole lankahamsterikuukausi. Tämä on kyllä melkoista itsensä huijaamista kun ostaa lankoja hullun lailla viimeiseen asti. Ja vielä vailla mitään ajatusta. Sitten ostin pari kukkaruukkua ja korin. Vaatehuoneessa on vielä remontin jäljiltä osa vaatteista pusseissa ja yksi kori kerrallaan tässä edetään. Nyt saivat mun nilkkasukat uuden kodin :)

Käsitöitä olen tehnyt myös viikonloppuna. Ja miksi en olisi tehnyt. Valmiiksi sain kaitaliinan tuvan pöydälle. Kissa ei suostunut millään poistumaan kuvauksen ajaksi, ehkä se ihaili uutta liinaa :)

Tämä on ommeltu pellavasta pussiksi ja sen jälkeen käännetty ja reunat tikattu. Liinan päihin ompelin vapaalla konekirjonnalla koukeroita, jonka jälkeen kiinnitin helmet. Koukeroiden ompeluun käytin tavallista ompelulankaa kun ajattelin, että vain kokeilen tätä. Olisi kuitenkin pitänyt käyttää konekirjontalankaa niin lopputulos olisi kauniimpi ja koukerot näkyisivät paremmin. Harva pellavakangas oli vaikea kääntää, ainakin nuo terävimmät päät meinasivat revetä ja vähän pursuillakin. Ihan tyytyväinen olen kuitenkin tähän. Oikeassa käytössä sen päälle keskelle tulee vielä virkattu liina ja pari kynttilää. Ja kun tulppaanit lopulta lakastuvat laitan tulilatvan tilalle.

Liinan lisäksi olen ommellut vaatteita tänään, mutta niistä ei vielä ole kuvaa kun ensin ne on silitettävä ja yhdestä puuttuu napit. Nyt tuli sen verran ommeltua, että voi taas kohta ostaa tilalle uusia kankaita :D Joo, ja netistä löytyi kiva pipo-ohje jonka mies lupasi töissä huomenna tulostaa mulle. Yleensä mä kirjoitan netistä ohjeita pienille lapuille ja paperinpaloille ja ne on sitten vähän väliä kateissa. Meillä ei siis ole kotona tulostinta. Tämän ohjeen mä kuitenkin haluan alkuperäisenä kun se on englanniksi ja niin on varmempi. Ei sitten tarvitse tulkita oman käsialan merkintöjä, niistä ei aina saa selvää.

Mitäs muuta. Mies maalasi meidän tv-kaapin ja huomenna saadaan se takaisin tupaan. Se oli alun perin petsattu mäntykaappi ja nyt päälle tuli valkoinen maali. Sopii siis paremmin meille. Oli se kai jo viisi vuotta mietinnässä, että maalatako vaiko eikö.

Niin ja arpajaisiin osallistumisen aika pidentyy tiistai-iltapäivään kun tässäkin on sellainen pienoinen tulostusongelma.