Pihatalkoita olen pitänyt ihan yksin. Tai on mies käynyt kärräämässä lehti- ja roskakasoja ja sahasi se yhden ison oksan. Niin ja kissat on pyörineet jaloissa. Eli en kuitenkaa ole yksin ollut.

Monta päivää olen siis haravoinut ja siivonnut. Ja vielä on yksi kulma siivoamatta. Nyt kun olen ollut lomalla niin ajattelin tehdä tämän pihahomman oikein urakalla. Jos vain jaksan ja säät suosivat. Olen melkein jaksanut. Yhden päivän pidin lepopäivän. Ja sää on tähän mennessä ollut hyvä. Huomiseksi on luvattu räntää ja ehkä lunta. Mutta jos ei niin ehkä saan tuon viimeisenkin kulman ainakin alkuun.

Krookukset kukkivat jo oikein kunnolla - vaikkakin harvassa.

IMG_4623.jpg

Samoin yksi sinivuokkotupsu on kukassa.

IMG_4622.jpg

Piha-allas odottaa säiden lämpiämistä. Se siivotaan vasta kun käden tarkenee laittaa veteen :O)

IMG_4625.jpg

Vertailuna viime vuoteen: Mulla oli viime vuonna loma samalla viikolla kuin nyt eli huhtikuun toiseksi viimeisellä. Silloin en päässyt haravoimaan vielä yhtään kun pihalla oli vielä niin paljon lunta. Nyt on enää yhdessä paikassa pienen pieni pläntti. Kai sekin siitä kohta sulaa pois.