Tehtiin lauantaina kesän ensimmäinen kesäretki auringon paistaessa. Käytiin Ruotsinpyhtäällä, Loviisassa, Porvoossa ja retken huipennukseksi vielä Ikeassa. Muut paikat olivat etukäteen mietittyjä, Ikea keksittiin matkalla.

Ruotsinpyhtäällä oli hienoa ruukki, Loviisassa tori ja sieltä ostetut herneet, Porvoossa... no Porvoo. Retki oli mukava.

Tarkoitus oli paikkojen kiertelyn ohella alkaa vierottamaan äitiä takapenkiltä etupenkille. Olen istunut takana Toivon syntymästä saakka ja olipa outoa olla siinä edessä. Toivo protestoi asiaa hiukan, mutta viimeinen etappi meni jo rauhallisesti omissa puuhissa. Minä protestoin vain hiljaa mielessäni.

Kesäretkellä oli siis koko meidän perhe. Minä, mies, Toivo ja Pikku Myy.

IMG_8526.jpg picture by pupupossu

IMG_8527.jpg picture by pupupossu

IMG_8530.jpg picture by pupupossu

IMG_8535.jpg picture by pupupossu

IMG_8537.jpg picture by pupupossu

Ostoksiltahan ei voi välttyä kun minä olen matkassa. Ja etenkin jos käy Porvoossa. Ja siellä varsinkin lelukauppa Riimikossa. Ostin tietty itsellekin jotain aivan turhaa krääsää. Ikeasta ostoskoriin tarttui ainoastaan rappusiin tulevaa jarrunauhaa ja Toivolle rotta. Oli kiva maksaa siellä kerrankin kaivamalla kukkaron pohjalta kolikoita.

Viimeisessä kuvassa oleva kissan häntä ei ole ostos, vaan jo olemassa olevan Eemeli-kissan häntä. Eemeli tuli kerjäämään kiitosta, kun oli juuri pyydystänyt suuren myyrän. Ja kiitosta sai. Myös siitä, ettei tuonut sitä myyrää kuvauspaikalle.

krs.jpg picture by pupupossu

avainjasakset.jpg picture by pupupossu

rotta.jpg picture by pupupossu

lelutriimikosta.jpg picture by pupupossu