Eilen aamulla otetut kaksi kortisonitablettia kostautuivat viime yönä ja tänään. Yöllä ei meinannut uni tulla ja päivällä on ollut ylireipas olo. Ylireipas ei tarkoita, että saisin paljon tehtyä, mutta jotain tein kuitenkin :)

Heräsin aikaisin, onneksi, kun naapuri pistäytyi meillä heti aamusta. Olin jo ehtinyt sitä ennen värjätä yhden kerän lankaa, joten meillä leijui sopivasti ällöttävä etikan ja villan haju. Langasta tuli melko samanväristä kuin ne ensimmäisetkin kerät - eikä tässä tapauksessa sävyerot haittaa.

Puoli päivää olen leikellyt kankaita ja muutaman kerroksen neulonut. Mun työkaveri Helena soitti, että tulee käymään, jos olen kotona (no missä olisin ja millä olisin mennyt). Pyysin Hellua tuomaan jotain kahvileipää, sillä meillä ei ole mitään hyvää kaapissa, kun ollaan painonpudotuksella. Ja tulihan sieltä isot viinerit!! Söin mä sen tietty ja kamala morkkis siitä tuli. Tämä oli mun repsahdus numero kaksi ja vasta kymmenen päivää mennyt. Katsoin Painonvartijoiden pistetaulukosta, että tuollaisesta menee 7 pistettä ja mun päiväpistemäärä on 17! Porkkanaa on vain voinut pureskella sen jälkeen ja nyt vielä illalla teetä ja yksi leipä! Jos se olisi tuonut paketillisen pipareita tai tavallista pullaa, mutta viinerit! Mutta oli tosi kiva kun Helena kävi, mä en ole pitkään aikaan nähnyt ketään tuttua, oli oikein piristävää :)

Illalla sitten valmistui taas yksi tyynynpäällinen. Mulla on ollut pitkään mielessä monia asioita, mitä haluaisin uusia täällä kotona: keittiön verhot, muutamia tyynynpäällisiä, pöytäliina, penkkien päällystämisiä yms. Nyt on ollut aikaa tehdä näitä ja kun täällä kotona on kaiket päivät ja katselee seiniä, niin väkisinkin tulee mieleen, että tuon voisi uusia ja tuon ja tuon ja ja ja.... Onneksi on varastossa kankaita ynnä muuta tarpeellista. Tämän tyynynpäällisen tein tosin jämätarvikkeista eli muista ompeluista jääneistä tilkuista, muliinilanganlopuista ja napeista.

Tämä ei ole sitten mikään oikea tilkkutyö, minä en niitä osaa tehdä vaikka haluaisinkin! Kaikkien palasten reunat on kirjailtu huolimattomilla yliluomispistoilla ja muutamaan risteyskohtaan - niissä missä palojen kulmat menee tosi paljon miten sattuu - olen laittanut napin. Kankaissa on vähän kaikenlaisia materiaaleja: pellavaa, puuvillaa, villaa, polyesteriä ja jotakin tuiki tuntematonta materiaalia. Tyynyn kummallakin puolella on paloja. 'Nurjalla' puolella ei ole pistoja, eikä nappeja, se on sitten mukavampi puoli kääntää esille kun istuu keinutuolissa.