Sukkasato on alkanut. Minä kerään satoni Heinälatoon. Siellä näyttää olevan jo paljon valmistuneita sukkia. Erityisen ylpeä olen siitä, että minäkin olen saanut jo yhdet valmiiksi. Tosin pienet, mutta silti.

Junasukat2.jpg picture by pupupossu

Junasukat

Lanka: Smart. 100 % villa. Kulutus 60 g.

Puikot no 3.

Ohje: Taito E-P/Vauvan sukat.

Koska tein sukat kolmosen puikoilla ne mahtuvat hyvin kymmenkiloiselle kymmenkuiselle ja varmasti ovat sopivat koko talven. Sukan malli on sen verran helppo, että jopa minä muistin sen ulkoa kertalukemisen jälkeen. Malli oli kiva neulottava ja erittäin koukuttava. Sain sukkiin kulumaan viimeiset nyytit lempiväristä Smarttia. Jäi lankaa vielä pieni löyhästi keritty pingispallon kokoinen kerä muistojen laatikkoon. Sukkien ohjeen mukana olleessa tarinassa luki näin: pysyy erittäin hyvin pienen lapsen jalassa. Tänään testataan. Jos tämä toimii, näitä sukkia syntyy vielä lisää. Tai vaikka ei toimisikaan.

Muutakin olen tehnyt Toivolle, samanlaisen myssyn kuin Pekingin myssy. Koska se oli niin kiva ja halusin vielä toisella värillä. Niin ja lankaakin löytyi.

Vihremyssy1.jpg picture by pupupossu

Pienen vihreän miehen myssy

Lanka: Novita Wool. 100 % villa. Kulutus 40 g.

Puikot no 3.

Ohje: Jostain vanhasta Kotiliedestä repäisty.

Koristeeksi virkkasin pienen nallen. Se pitäisi kiinnittää uudelleen vähän alemmas. Vihreää Woolia löytyy ison vauvan asun verran, mutta voi olla, että tänä talvena tämä pienen vihreän miehen vihreä asu jää tähän hattuun. Tosin lapasia ja yksi nuttukin on vielä aikeissa Toivolle tehdä, mutta en vielä tiedä millä langalla.

Vihremyssy2.jpg picture by pupupossu

Maanantaina olin Korialla neuletapaamisessa ja kivaa oli. Eilen kävi kiva ystävä kylässä kahvilla. Kävimme myösToivon kanssa ensimmäistä kertaa seurakunnan perhekerrossa. Sekin oli kivaa. Mennään toistekin ja jos aikataulut vain sopiva niin vaikka joka kerta. Sillä ensi viikolla minulla alkaa kahden vuoden mittainen hoitovapaa ja saan jäädä Toivon kanssa kotiin. Se on erityisen kivaa. Kuten myös tänään kymmeneltä oleva hammaslääkäri.