aloitinblogin by you.

Edit 5.11.2008 klo 9.20. Osallistumisaika päättynyt. Arvonta suoritetaan lähipäivinä. Onnea arvontaan.

Hei kaikki miljardit lukijat! Blogi täyttää tänään pyöreät kaksi vuotta ja sen kunniaksi järjestetään juhla-arvonta. Voittajalle on luvassa jotain kierrätysaiheista.

Mukaan arpajaisiin pääsee kertomalla tähän päivitykseen onko olemassa joku käsityöharrastus (tai muu harrastus) mitä olet kokeillut, mutta jatkaminen ei kiinnostanut tai onnistunut.

Minulle sellainen harrastus on savitöiden tekeminen. Joskus 20 vuotta sitten menin mukaan koko vuoden kestävälle savityökurssille. Muut kurssilaiset alkoivat heti alkuun muotoilemaan savesta suuria ja vielä suurempia ruukkuja ynnä muita astioita ja pystejä. Minä muotoilin koko vuoden yhtä ja samaa pientä astiaa, jonka sain lasittaa vain sisäpuolelta. Ulkopuoli piti kiillottaa lusikalla ja etenkin siihen sain sitä aikaa uppoamaan. Vaikka muotoilin tätä tuotetta kurssilla vuoden päivät, on se ruma kuin mikä. Mutta yhä edelleen se on minulla tallessa ja ollut mukana muutosta toiseen. Kerran se on pudonnut ja haljennut, mutta liimalla korjattu. Astia on välillä toiminut kukkaruukun aluslautasena, välillä olen säilyttänyt siinä nappeja, välillä tulitikkuja. Tällä hetkellä se toimii keittiön laatikossa narupätkien säilytyskuppina.

2970207405_0f959e4a3b_m.jpg

Savitöitä olisi kiva tehdä, mutta olen siinä surkea. Enkä enää halua edes yrittää. Jätän suosiolla niiden harrastamaksi, jotka oikeasti osaavat.

Arpajaiset alkakoon. Loppuvat jossain vaiheessa ensi viikkoa kun niin ilmoitan.

2970160377_7e41f55b75_m.jpg

Sarjakuvat Etelä-Suomen Sanomista.