Olen ollut torstaista asti vapaalla. Neljän päivän kevätlomalla. Suurimman osan ajasta olen kitkenyt pihalla. Sen lisäksi olen vieraillut sairaalassa isää katsomassa. Ja ollut muuttoapuna. Käynyt äidillä. Tehnyt vähän kangasostoksia. Käynyt hautausmaalla viemässä kukkia. Pessyt pesuhuoneen ikkunan. Silittänyt viisi vaatetta. Ja mikä parasta: ommellut hiukan.

Pakko kuitenkin ensin kertoa tuosta silittämisestä. Meillä on taas kerran pahasti päässyt kasaantumaan silitettävien vaatteiden kasa. Oikeastaan vaatteita on kertynyt siitä mun sairasloman päättymisestä lähtien eli kohta kolme kuukautta. Päätettiin tänään miehen kanssa, että kumpikin silittää joka päivä viisi vaatetta. Ainakin alku oli lupaava. Kumpikin on jo päivän urakastaan suoriutunut.

Eilen aamulla siis ompelin jotain. Mies lähti kiihdytysajokisoihin jo ennen seitsemää ja minäkin heräsin aikaisin. Ja koska en kehdannut vielä kukonlaulun aikaan pihalle mennä tonkimaan niin käytin ajan ompelemiseen. Nopeita töitä, mutta eipä se niiden arvoa vähennä.

Ensin tein pesuhuoneeseen Muumi-kankaasta verhot.

IMG_5334.jpg

Ompelin verhot kaksipuoleisiksi, ettei näkyisi läpi. Sopivat paremmin pesuhuoneen väreihin kuin edelliset verhot. Olen tyytyväinen.

IMG_5335.jpg

Kangasta jäi vähän jäljelle ja tein lopusta kassin. Näitä ei kai voi olla koskaan liikaa.

IMG_5332.jpg

Lopulta kasasin itselleni kesämekon. Mekon kaavat ovat tämän kevään Suuri Käsityö -lehdestä. Nyt en muista tarkempaa numeroa, kun olen hävittänyt jonnekin kaikki käsityölehteni. Tämä kertoo jo jonkinlaisesta kaaoksesta meillä sisällä jos iso nippu lehtiä on hävöksissä.

IMG_5329.jpg

Kankaan olin leikannut jo aikaisemmin, joten valmistuminen oli melko nopea. Kangas on aitoa polyesteriä. Sitä en olisi ostanut, ellei se olisi ollut edullista - maksoi vain euron metri. Mukavan tuntuinen päällä kuitenkin. Ja malli on kiva. Tätä kaavaa varmasti käytän vielä usein.

IMG_5330.jpg