Tänään sain vihdoin ja viimein postiin viidentonnin arvonnan palkinnot. Kyllä se kesti. Huomenna ne on varmaan perillä ja laitan sitten kuvaa tänne askarteluista.

Tuo taisikin olla tämän päivän suurin saavutus. Nyt en tiedä mikä on kun ei irtoa minkäänlainen tekeminen. Mulla on tosin pari päivää särkenyt nilkkaa ja se on ihan turvoksissa. Ei auta normisärkylääkkeet enkä vahvoja halua ottaa kun niiden sivuvaikutuksena on masennus ja viimeksi kyllä vahvasti sain sen oireen.

Nappeja ja puikkoja olen järjestellyt. Kyllä. Kun lajittelin niitä nappeja niin mietin, että nyt ei ole mulla kaikki kotona. Vaan onpahan nyt napit järjestyksessä ja samoin puikot. Ainakin vähän aikaa. Tämä tekeminen sopi tähän päivään.

Onneksi pikkuveli käväsi kylässä piristämässä. Matkaesitteitä selattiin. Sovittiin, että ostetaan yhteinen lahja isälle kun synttärit on ensi viikolla. Make lupasi tehdä hankinnat. Kiva. Yleensä minä olen se joka hankkii yhteislahjat. Kerrankin saan vain olla maksajana.

Mun varsinainen päivän asia on neulepusero. Valmistui eilen ja tänään sitä koekäytin. En ole tyytyväinen. En yhtään.

IMG_2928.jpg

Malli on Novita 4/2006 lehdestä no 29. Puikot no 8 ja lanka Teddy ja sitä kului S-kokoon 520 g.

Teddy-lanka on mun mielestä ihanan pehmeää ja olen noita lankakeriä hipeltänyt ja tunnustellut ja lopulta innostuin puseron tekoon. Malli näytti lehdessä ihanalta. Lumiselta. No, ei näytä mun neule kun on musta.

Tuo on tehty muuten aivan ohjeen mukaan, vain resorin jätin muutaman sentin lyhyemmäksi. Tämän tekeminen oli melkoista tervanjuontia. En pidä paksuilla puikoilla neulomisesta. En näin paksuilla. Ja lanka ei juossut yhtään puikoilla. Sai välillä tehdä töitä, että silmukat liikkuivat. Kitisi ja nitisi puikot.

IMG_2932.jpg

Ja entäs sitten lopputulos. Pehmeä on. Hyvä. Poolokaulus. Hyvä. Etukappaleen pampulat kivoja. Mutta mutta. Paksu neulos. Näytän pallolta. Lyhyt ja aivan liian leveä. Jopa tuo S-koko on aivan liian iso. Olisin halunnut siitä vartalonmyötäisemmän. Ja se hyvä poolokaulus on päivän pitämisen jälkeen  ei-poolo. Rullaantunut kasaan. 

Tein aluksi jopa mallitilkun. Mittasin ja laskin. Tästä piti tulla kapeampi. Mikä meni vikaan? Vaan kyllä tälle käyttöä löytyy. Puutarhapuseroksi pääsee, hupparin alla pidettäväksi. Ja on se tälläkin hetkellä mun päällä.