Mies kävi tänään töiden jälkeen luovuttamassa verta. Minun verta ei huolita johtuen reumalääkkeistä. Ennen lääkityksen aloittamista minäkin sain verta luovuttaa. Harmittaa, ettei se enää onnistu. Varsinkin kun on harvinainen veriryhmä. Jos vain ketään kiinnostaa, eikä ole piikkikammoa niin kannattaa aloittaa verenluovutus. Yhteyttä vain lähimpään veripalveluun. Verenluovutukseenkin jää koukkuun.

Tämä pitkä alku vain siksi, että sillä aikaa kun mies oli verenluovutuksessa, minä sain tilaisuuden kaupungilla kiertelyyn. Ostin askartelutarvikkeita, jotka lähtevät askarteluystävälleni. Sitten kangaskaupasta pari kangasta. Pallokankaasta tulee pusero ja Muumi-kankaasta pesuhuoneeseen uusi verho. Ei ehkä ihan meidän näköinen verho, mutta tykkään kovasti tuosta kankaasta ja halusin sitä ihan pakosti jonnekin.

IMG_4890.jpg

Koska mies tuki SPR:ää veripalvelussa, minä menin SPR:n Kontti-kierrätystavarataloon antamaan oman osani. Ostin sieltä hienon kevättakin viidellä eurolla ja miehelle kravatin häihin. Ei se kravatti mun puvun vihreä ole, mutta vihreä kuitenkin. Takki ylttyy yli polvien ja on sellainen 'maailmanlopunodottajan takki'. Eli vähän hämärä malli. Mutta olen tyytyväinen. On mun juttu ja vielä edullinen.

IMG_4889.jpg

Kankaiden oston syynä oli hääpuvun ompelun motivaation lisääminen. Jossa hyvin onnistuin. Jakkuun kiinnitin äsken hakaset toiselle puolelle. Toisen puolen hermoilen tämän kirjoituksen jälkeen. Sitten aloitan hametta. Kyllä siitä varmaan ihan hyvä tulee. Työ vain keskeytyi kun tuli tuo hakasten kiinnittämisvaihe, joka on sitten vuorin ompelun lisäksi toinen inhokkihomma. Tiedän jo etukäteen, että ne ei osu kohdalleen ensimmäisellä yrittämisellä, vaan joudun ainakin yhtä hakasta siirtämään.

Hääurakkaankin tuli sellainen helpotus, että yksi ystävä lupasi valita meille häämarssit :O) Tosi kiva. Meille kun melkein tuli kotona riita, kun kumpikaan ei ole halunnut kuunnella niitä marssi-levyjä.