Eli netin ääressä jälleen ja arvonta on suoritettu. Tämä aiheutti kyllä melkoista päänvaivaa. Olin etukäteen miettinyt, että arvauksen pitää olla ihan oikein. Ja ihan oikein olisi ollut Espanjan matka. Tästä sitten tuli pieni moraalinen ongelma: arvonko niiden kesken, jotka ovat laittaneet lomamatka vai otanko mukaan myös ne, jotka arvasivat talviloma - sillä oikeinhan sekin on. Entä sitten se, että olen höpöttänyt joka päivä keittiöremontista mikä on varmasti johdatellut arvauksia ja melkein tuli jo huono omatunto siitä, että ne väärät vastaukset olivat minun johdattelua. Höh. Ja entä sitten ne arvaukset, joista pidin tosi paljon: huipputärkeä käsityö, joka on pakko saada valmiiksi tai koulutuksessa altaassa lillumassa tai kuntoutus tai häämatka. Siispä arvoin hurjan pääpalkinnon kaikkien osallistujien kesken oli oikein tai ei. Minähän kai se kuitenkin olen virallinen valvoja.

Joten nimet lapuille ja pakasterasiaan ja mies silmät kiinni nostamaan ja kymppitonnin ja arvauskisan palkinnon saa Maartsi :O) Tämä meni nyt kyllä sikäli oikein, sillä Maartsi arvasi lomamatkaa. Laitatko Maartsi osoitetta mun sähköpostiin niin saan palkinnon postiin :O)

***

Kirjoitan tuosta matkasta vähän (tai paljon) erikseen, mutta tähän pikkuisen kotiinpaluusta. Tai siitä, mitä kivaa täällä odotti. Naapurit kävivät meillä hoitamassa kissoja sen viikon ajan ja samalla hoitivat postilaatikon tyhjennyksen. Posti oli tuonut kivaa taas kerran eli Käsityölehden, jossa oli pikaselauksen perusteella paljon kivaa tekemistä. Edellisenkin lehden kivat tekemiset on vielä tekemättä, mutta onpahan ainakin suunnitelmia. Myös SAY oli TAAS muistanut :O) Ihan uskomatonta kuinka usein olen SAY:ltä postia saanut. Kiitos taas kerran, oli kovin iloinen yllätys ja kiva oli kirjekuoren sisältökin.

SAY.jpg

Erilaisia papereita, kuvia, 3D-kuvia, kiiltokuvia, tarroja... ihanaa! Erityisesti Lumikki ja seitsemän kääpiötä kiiltokuvat toivat riemua. Ja mies sanoi, että haluaa lammastarrat. Mutta niin haluan minäkin :D Tämän kirjekuoren sisältö vei minun ajatuksia taas askeleen siihen suuntaan, että kohta on se päivä kun rohkenen aloittaa ATC-korttien tekemisen :O) Iso kiitos taas kerran sinulle SAY! Olet ihana :O)

Vaikka matkalla oltiinkin ei loma mennyt aivan ilman käsitöitä. Nykyään (tai ainakin minulle se oli uusi uutinen) saa lentokoneeseen viedä puisia tai muovisia virkkuukoukkuja tai sukkapuikkoja. Olin sitä varten ostanut pari puista virkkuukoukkua ja melkein koko menolennon ajan virkkasin kesäkassia. Takaisin tullessa olin sen verran väsy ja myös lento oli aika röykkyistä (pelotti niin, että kädet hikosivat), että virkkaus sai olla ihan rauhassa laukussa. Kuitenkin sain kassista melkein puolet tehtyä, joten hyötyaikaa oli se menomatka.

Nyt siis arki alkaa. Loma oli ihana, mutta kotiin on myös kiva tulla. Ja selvää on tietysti se, että kissat olivat melkoisen iloisia kun eilen palattiin. Melkoista syöpöttelyä oli myös tuo lomaviikko. Vaakaan menin heti eilen illalla ja pahalta näytti, mutta jospa parin viikon päästä olisi jo painon paluu ennalleen tapahtunut.

Tämä loma oli vähän hassuun aikaan koska mulla oli juuri sairasloma päättynyt ja ehdin olla vain viikon töissä. Toisaalta oli myös ihan kiva, että tuli tähän tällainen 'pehmeä lasku' töihin paluuseen. Mutta kyllä viikon matkan jälkeen voisi olla pari viikkoa lomaa palautukseen :O) Varsinkin nyt kun olisi paljon tekemistä.