Tänään ei oikein ole tapahtunut mitään. Tai siis jotain, mutta ei mitään ihmeellistä. Olen juoruillut puhelimessa ja järjestänyt oman tietokoneen kuvat. Kuvien järjestämiseen meni kamalan paljon aikaa. Nyt täytyy sitten muistaa tästä eteenpäin, että siirtää kuvat saman tien oikeisiin paikkoihin. Kuinkahan kauan muistan.

Olen myös neulonut. Mulla on musta pusero kesken ja oikeastaan vasta eilen pääsin sen kanssa vauhtiin. Takakappale oli tosi tylsä tehdä kun siinä ei ollut resorin lisäksi muuta kuin sileää neuletta. Ei sovi mulle. Etukappaleessa oli sitten pompuloita, joten innostuin tosissaan tekemään sitä. Ja nyt on hihat melkein puolivälissä. Kohta tulee valmista. Tämän kun saan valmiiksi ei ole enää kesken kuin isoäidin neliöpusero ja yksi huivi, minkä ei tarvitse valmistua ennen ensi joulua. Voin taas kohta aloittaa jotain uutta :) Ja mulla on vielä yksi pipo suunnitteilla. Koettakaa kestää!

Tästä päivästä piti tulla sellainen päivä, ettei valmistu yhtään käsityötä, mutta toisin kävi. Mun piti tässä illalla leikata yksi mekkokangas (kun mies oli netissä enkä mä päässyt), mutta leikkuu jäi kesken ennen kuin ehti edes alkaa.

Ärsyynnyin kun etsin taas kerran saksia ja mittanauhaa - ne on aina jossain kadoksissa. Ja kangassaksia mulla on olemassa kolmet ja mittanauhoja varmaan viisi. Osa näistä on mun työhuoneessa alakerrassa, mutta joudun leikkaamaan kankaat keittiön pöydällä ja nämä yläkerran värkit on aina hukassa. On ne alakerrankin, mutta niitä ei tarvitse etsiä kuin yhdestä huoneesta. Mun on pitänyt tehdä jo pitkään pikkutarvikkeille oma säilytyspussi ja nyt sitten kun oikeasti hermostuin menin saman tien ompelemaan sen. Ja tein sitten samalla neulatyynyn näille yläkerran neuloille kun sekin on ollut jo pari vuotta suunnitteilla. 

Näihin käytetyt tarvikkeet on vanhoja tuttuja perintö- ja kirpputoripitsejä, vanhasta lakanasta pala, vähän helmiä ja virkattu kukka. Tällaiset tarvikkeet oli just sopivasti eilisen tyynyn jälkeen levällään työhuoneessa - oli helppo siitä aloittaa. En mä kyllä usko, että ne sakset olisi tämänkään jälkeen tallessa. Pitäisi kai laittaa pikkusakset ostoslistalle. Kangassakset ehkä säilyvät pussissa. Tai sitten ei. Ensin ne pitää etsiä.

Niin ja kiitos tyynykommenteista. Tässä oli siis vähän jatkoa pitsien ja hörhelöiden käytölle :)

Ja vielä sellainen juttu, että tänään en lenkkeillyt. Syynä ei ollut varsinaisesti jalka, vaan se kun ulkona oli kamala viima ja tuuli ja lunta tuli ja sisällä niin lämmin. Ei tehnyt mieli ulos ja varsinkaan kun eilinen kipu oli vielä mielessä. Nyt menen tuijottamaan televisiota ja neulomaan. Mies tekee meille tänään tortilloja. Täytteenä kurkkua, tomaattia, salaattia, kalaa ja kermaviilikastiketta. Nam.