Arvelinkin, että myös muilla on noita samanlaisia rasioita. Löytyy meidän pahvinkeräyspahvilaatikosta pahvisiakin rasioita joulun jäljiltä. Täysiä ei täällä ole näkynyt muutamaan viikkoon.

Kun nyt on tekeminen rajattua, teen aika tylsiä juttuja. Joista vielä raportoin tännekin. Koska aikaa on. Jostakin syystä en ole saanut motivoitua itseäni lukemaan, vaikka muutama hyvä kirja tuossa odottaakin. Televisiota katselen normaaliakin vähäistä vähemmän. Ei vain kiinnosta. Mutta kiinnostavaa oli inventoida puikot ja koukut sekä kirjata ylös mitä minulla on.

Pitkiä puikkoja olen nuorena tyttönä hankkinut reilusti, koska silloin neuloin paljon puseroita, enkä vielä ymmärtänyt käyttää pyöröpuikkoja. Numero nelosia löytyi viidet ja kolmepuolikkaitakin kolmet. Muuta mainittavaa ei puikoista löydy. Paitsi, että kyllä niitä varmaan joutuu vielä tulevaisuudessa haalimaan, koska usein puuttuu juuri se koko tai malli, mitä tarvitsisi.

Koska olen saanut myös perinnöksi puikkoja ja etenkin koukkuja, on minun virkkuukoukkukokoelma myös valtavan suuri siihen nähden miten paljon nykyään virkkaan. Esimerkiksi viime vuonna virkkasin yhden pienen pussukan ja koristekukan. Tuohon virkkuumäärään on hyvä omistaa viisi kolmosen koukkua ja 17 sitä pienempää koukkua aina 0.75 asti ja tietysti myös jokunen isompikin koukku. Pitää kai virkata enemmän.

IMG_6018.jpg picture by pupupossu

Tärkein huomio tässä inventaariossa oli kuitenkin se, että säilytän näitä aarteita yöpöytäni laatikossa ja laatikko on käynyt jo ahtaaksi. Siispä lista niistä asioista, jotka teen heti kun olen taas kaksikätinen, kasvaa. Nyt listalle pääsi puikkopussi.