Innostuin muutama vuosi sitten virkkaamaan kuusenkoristeita: piti tehdä kymmeniä niin, että kuusessa ei olisi muita koristeita kuin ihania itse virkattuja lumihiutaleita. Ja tasan yhden sain virkattua. Löysin virkatun mytyn pari päivää sitten pitsinauhalaatikosta ja viimeistelin sen käyttöön. Eli tärkkäsin sokerivedellä. Kaunis se on ja edelleenkin, vaikkei yksi tähti ole ihan sitä mistä haaveilin. Mutta ehkä joskus. Jonkun toisen virkkaamana.

Olen neulonut muutaman tiskirätin tarkoituksena antaa joululahjaksi. Mutta koska olen jo kaikki mahdolliset tahot lahjonut tiskiräteillä vai olenko, jätin pinon odottamaan tupaantuliaisia, synttäreitä ynnä muita tilaisuuksia missä niitä voi antaa. Yksi nyt ainakin menee joulupukin muorille.

Tiskirättejä

Lanka: Novita Luxus Cotton, Novita Bambu kaksinkertaisena, Allhemp6. Puuvillaa, bambua ja hamppua. Kulutus kaikkiin neljään 130 g.

Puikot no 4.

Ohje: Kolme ylimmäistä Ballband dishcloth (Rav) ja alimmainen Fun Freebie dishcloth.

Samoja ohjeita, mitä olen aiemminkin käyttänyt. Ei irronnut mitään muutakaan enkä jaksanut etsiä uusia, vaikka Ravelry olisi kivoja pullollaan.

Haaveilen, että minulla olisi pieni kori pullollaan itse tehtyjä tiskirättejä ja niitä voisi viedä tuliaisiksi tai antaa muuten ystäville. Neljästä ei vielä kori pursua, mutta hyvä alku se on. 

Ja mitäs vielä. Ai niin. Enää yksi yö. Jännittää jo nyt ihan hurjasti. Minä saan parhaan joululahjan huomenna kun keskussairaalassa ortopedi toteaa: Minna, hyvin on nilkka luutunut. Kipsi pois, sauvat nurkkaan ja kävele.