Kiitos paljon kommenteista. Palaan vielä edelliseen aiheeseen vähän.

Ihan ensin pyydän anteeksi huonoa sanavalintaa pienten lasten 'harratus'-asiassa. Tarkoitus ei ollut loukata tai vähätellä harrastuksia eikä ketään äitejä, jotka vievät lapsiaan erilaisiin harrastuksiin, saatikka sitten ohjaajia tai opettajia. Minä vain olen ollut ja olen edelleenkin liian laiska kuljettamaan Toivoa mihinkään. Ja koska en itse ole myöskään kiinnostunut uimisesta, musiikkileikkikoulusta tai mistään muustakaan pienen lapsen 'harrastuksesta', eikä Toivokaan osaa mitään noista vielä haluta, on nuo menot jääneet. Uskon silti, että Toivolle löytyy tarpeeksi virikkeitä meiltä kotoa, lähiympäristöstä ja kaikkialta missä käymme. Ja ainakin tähän asti on sekä minun että Toivon mielikuvitus riittänyt löytämään tarpeeksi mielekästä puuhaa, eikä aika ole käynyt pitkäksi tai hermo mennyt kummaltakaan. Kodin ulkopuolisiin harrastuksiin Toivo menee sitten kun itse niitä haluaa. Tai no ehkä meillä vanhemmilla joitain suunnitelmia ja toiveita näissä asioissa on, mutta niiden aika ei ole vielä.

rumpu.jpg picture by pupupossu

Ja imetyksestä. Minulle ei ole kukaan varsinaisesti kommentoinut sitä kun imetän näin isoa lasta. Ilmeistä ja eleistä olen muutaman kerran tehnyt kyllä tulkintoja. Minun mielestä imettäminen ja sen pituus tai imettämättä jättäminen on jokaisen äidin ja lapsen oma asia. Minun tahtotila on, että Toivo olisi se, joka tekee meillä lopettamispäätöksen. Tosin jos alkaa näyttää siltä, että homma menee paljon yli kahden vuoden, teen päätöksen itse.

Sitten...sain tunnustuksen Teijalta. Kiitos <3 Tunnustus on aina kiva ja saa suun hymyyn, vaikka eteenpäin antaminen on usein minulta jäänyt kun se on niin vaikeaa. Yritän vastedes parantaa tapani ja jakaa edes yhdelle eteenpäin. Tämän tunnustuksen annan Risulinnulle. Risulintu on minulle tärkeä, inspiroiva ja kannustava kivojen blogiensa, runsaiden kommenttien ja sähköpostien vuoksi.

Tunnustus kuuluu jakaa eteenpäin henkilöille joita pitää tärkeinä, inspiroivina ja kannustavina itselleen.

1233850480_1233052892_award_jpg.png picture by pupupossu

Tämä viikko on ollut minulla aika hiljainen. Noin tekemisen puolesta. Kuten tässä viime viikkoina muutenkin. Olen lukenut paljon ja nyt aivan koukussa Alexander McCallin Mma Ramotswe tutkii -sarjaan. Aion lukea ne kaikki, sen verran kovasti tykkään. Muista nyt lukemista kirjoista on mainitsemisen arvoinen Sofi Oksasen Puhdistus, joka kovista ennakkoluuloista huolimatta oli minusta yksi parhaista kirjoista, joita olen lukenut.

Askartelulaatikoita olen siivoillut, samoin käsityölehtiarkistoa. Noita lehtiä ei ennestäänkään mitään jättisuurta määrää ole ollut, koska yritän kierrättää eteenpäin mahdollisimman nopeaan tahtiin numerot, joista ei mitään kiinnostavaa löydy. Samoin askartelutarvikkeeet olivat sen verran hyvässä järjestyksessä, ettei niitäkään oikeastaan tarvinnut siivota, ainoastaan katsella.

laatikot.jpg picture by pupupossu

Alkuviikosta kävin kirjastossa, keskiviikkona elämäni ensimmäistä kertaa lähetyspiirissä ja loppuviikolla seurasin ikkunasta kun naapurin kissa pyydysti hiiren. Kirjastoon on mentävä taas ensi viikolla. Lähetyspiirissä kerrottiin Etiopiasta ja se oli mielenkiintoista. Kissan hiirenpyydystyksen seuraaminen kertoo hyvin sen, että puuhat on vähissä. Mielenkiintoista on myös se, että meidän maatiaiskissat köllöttelevät talvella sisätiloissa ja antavat naapurin Algeriasta tuodun siamilaiskissan hoitaa hiirijahdin.

Minulla on tulevalla viikolla tarkoitus jälleen siivoilla blogin kategoriaosuutta. Tai lähinnä lisätä sitä. Nyt kun Vuodatus antaa laittaa samaan päivitykseen useamman kategorian, aion lisäillä vanhoihin päivityksiin uusia teemoja. Joten etukäteen jo pahoittelut siitä, jos blogilistalla näkyy hurjati päivityksiä. 

on ensimmäinen tavu, jota Toivo alkoi hokea joskus viime kesänä. Se on yhä käytössä ja on hyvin monikäyttöinen sana. Se tarkoittaa aina tilanteesta riippuen tuo, tämä, se, mitä, kyllä, mitä ihmettä, katso, ota, oho ja melkein mitä vaan. Minäkin käytän sitä paljon.