Taisin unohtaa eilen puseromasennuksessa kiittää hamekehuista :O) Itsekin pidän kovasti mekosta ja se onnistui ihan hyvin. Ja nyt kun olen pahimman yli jo päässyt niin ei tuo puserokaan mikään paha ole. Jos viitsin joku päivä niin kastelen sen ja yritän saada liian leveyden muuttumaan pituudeksi. Ja jos en niin sitten se on tuon mallinen.

Loput tarinat tuo otsikko jo kertookin. Mulla on ollut siivouspäivä. Meidän on tarkoitus aloittaa kohtapuoliin keittiöremonttia ja mulla oli tänään urakkana keittiön tyhjentämistä. Ei nyt kokonaan, mutta kun remontti on ollut jo tiedossa kauan niin keittiöön on kasaantunut kaikenlaista tavaraa. Ja siellä oli vielä ne mun kotipaikalta haetut kamatkin, niillekään en ollut tehnyt tähän mennessä mitään. Tänään tein. Vähän voisin esitellä tarkemmin niitä mun löytöjä. Meni nimittäin suuri aika juuri noiden tavaroiden penkomiseen ja katselemiseen.

Ekaksi esittelyssä Helena-kirjat. Mä luin näitä tyttönä ja koko sarjan omistan. Hauskinta tässä löydössä oli, että joka kirjan etusivulle olen kirjoittanut pikku-Minnan käsialalla kuka kirjan on antanut ja minä vuonna. Suurin osa oli mummolta. Tuli mummoa ikävä. Tämä kirjasarja varmaan selittää mun suuren kiinnostuksen televisiosta tuleviin sairaala- ja lääkärisarjoihin :D

IMG_2960.jpg

Lisää kirjoja. Äidin vanha keittokirja vuodelta 1956. Kuvassa on vähän muutakin sälää: kaksi kamalaa ja ihanaa kynttilänjalkaa ja rintakoru jonka sain amerikkalaiselta kirjeenvaihtokaverilta joululahjaksi. Ja avain. Se menee varmaan seinälle muiden avaimien joukkoon - vaikkei olekaan ruosteinen.

IMG_2973.jpg

Sitten puikkoaarteita. Peruspuikoissa ei nyt mitään ihmeitä taida olla, pitkissäkin puikoissa on kahdet no 4 ja niitä mulla on jo ennestään sama kahdet. On kai ollut hukassa kun on täytynyt ostaa toiset :) Muutama hyvänkokoinen virkkuukoukku äidin varastoista löytyi myös, 4 ja 5, niitä mulla ei vielä ollut.

IMG_2962.jpg

Mutta paras löyty oli tuo neula! Sillä on niin hyvä päätellä lankoja. Iso silmä - on helppo pujottaa paksumpaakin lankaa. Mulla on ollut kyllä itselläkin hyvä päättelyneula, tosin vähän pienempi kuin tuo, mutta se on aina alakerrassa kun mä tarvin sitä yläkerrassa ja päinvastoin.

Sitten siinä oikealla on yhdet tosi kierot puikot :) Aikamoinen voima on ollut äidin ranteissa kun se on saanut ne noin kääntymään! Ne on pakko säilyttää ihan muistona.

Uusia ideoita käsitöihin on tullut tänään runsaasti. Aina niitä tulee kun siivoaa. Uudet essut on pakko saada ja pannulapputilanne päivittää kun tulee uusi keittiökin. Kissat tarvitsee uuden nukkuma-alustan tai paremminkin tuoli suojan kissoilta. Silityslaudan päällinen on vaihdon tarpeessa, pari puikkopussia pitää tehdä ja kameralle suojapussi.

Huomenna kuitenkin jatkan vielä siivoamista. Mun työhuone on taas kamalan kaaoksen vallassa. Keittiössäkin on vielä hommaa. Ja pölyt pitäisi pyyhkiä. Taitaa jäädä tälle viikolle suunniteltu huovutuspäivä väliin. Jos sitten ensi viikolla.