Chevalier-lapaset

Lanka: SandnessGarn Lanett. 100% merinovilla. Kulutus 100g.

Puikot no 3½.

Ohje: Chevalier-lapaset / Tikru.

Kaksinkertaisella Lanetillahan nämä tein. Tykkään mallista ja lanka on ihanan pehmeää. Näitä parin silmukan palmikoita ja punoksia on kiva tehdä kun ne onnistuvat ilman apupuikkoa. Ja kun on tarpeeksi löysä käsiala niin ei ole ihan kamalaa vääntämistäkään. Kaksinkertaisen langan neulominen ei ihan ole minun suosikkia, mutta ei aivan kamalaakaan.

Kuivausrumpuun heitin lapaset sen jälkeen kun olin kastellut ne, mutta eivät kutistuneet. Kovasti olen käyttänyt niitä ja kastuneet ne ovat myös käytössä jo muutamaan kertaan. Eli käytetyiltä näyttävät. Niin ja taitavat olla ainoat lapaset, jotka minulta ehtivät Lapaskuun merkintöihin.

Tänään olin pitkän päivän Toivon kanssa Lahdessa joululahjaostoksilla. Parit kiukut Toivo sai koska oli kovin väsynyt, mutta noin yleensä meillä meni oikein kivasti. Niin ja siellä kampaajalla kävin kanssa. Nyt on hiukset niin lyhyet, että viimeksi on näin pikkuisen tukkaa ollut ekalla luokalla eli yli 30 vuotta sitten. Eihän tämä oikeasti mikään lyhyt ole - minulle vain. Kyllä ne saparot vielä ylttää tekemään :D Kuvaa ei nyt ole, mutta laitan ensi kerralla. Niin ja oli minusta aika edullistakin tämä leikkaus. Koska en tiedä mitään kampaamojen hinnoista niin olin jotenkin ajatellut sen maksavan enemmän. 20 euroa maksoi, eikä se ole minusta paljon.