Aika pitkälle kaikki vapaa-aika kuluu nyt pihalla. On siivottu, putsattu, kupsutettu, kylvetty, suunniteltu, leikitty ja ties mitä. Tänään onneksi sataa ja niin kai huomennakin, joten saa ehkä tehtyä jotain sisälläkin. Kenties pyykinlajittelua tai jotain sellaista rästihommaa. Tyyne yllätti yhtenä yönä meidät oksentamalla, joten pyykkiä on. Pahin on jo ohi, mutta ruoka ei vielä oikein maistu. Minä olen prinsessatyttö ja olen niin ukkomies.

Viikko on ollut huolen täyttämä koska Eemeli-kissa on mennyt aika huonoon kuntoon lyhyessä ajassa. Ei enää jaksa hypätä minnekään ja hengitys vaikuttaa hankalalta. Rappusille laitettiin luiska kissa varten, mutta silti minä sitä nostelen ylös ja alas. Kissa on kyllä ihan reipas ja kulkee monta kertaa päivässä sisälle ja ulos, kuten ennenkin, mutta eiköhän tässä viimeistä kevättä kuitenkin jo vietetä. Tälläkin hetkellä Eemeli istuu ulkona tarkkailemassa tyytyväisen näköisenä. En aio tehdä stressaavaa eläinlääkärireissua ellei jotain dramaattista tapahdu. Eemeli täytti 15 vuotta ja on jo ihan hyvässä kollin iässä. Vaikka silti harmittaa.

Tällä viikolla oli viimeinen perhekerho, ystävä kävi kahvilla ja näiden lisäksi pakollinen verikoekäynti. Olen saanut jotain virkattua ja neulottua valmiiksi, mutta pientä viimeistelyä pitää vielä tehdä. Käsityöntekomotivaatio ei ole tänä keväänä hävinnyt minnekään, kuten viime vuonna. Aikaa ei vain tahdo olla ja illalla olen niin väsynyt, etten enää jaksa. Reuma on aktiivinen ja päivästä menee monta tuntia aamusta ja illasta kipuun tai kankeuteen, jolloin ei oikein jaksa tai pysty tekemään mitään. Mutta jäähän siihen sentään väliin vähän hyvää puuha-aikaakin :)

Eemelin lisäksi minulla on ollut synttärit. En sentään saanut lahjaksi makkaraa, vaan toivelistalla olleet vaaleanpunaiset saappaat. Edelliset pyhäsaappaat siirtyvät pihasaappaiksi ja nämä saavat nyt juhlasaappaiden statuksen.

Sain tunnustuksen Heikinahon tarinoita -blogista Annelta - kiitos. En laita linkkiä, koska viimeisen parin kuukauden ajan on linkin laittaminen tai oikeastaan sen yrittäminen saanut koneen jumiin ja hävittänyt jo kirjoitetut tekstit. En nyt uskalla kokeilla, kun en jaksa kirjoittaa tätä kaikkea taas  uudelleen.  Pitäisi kertoa seitsemän faktaa itsestään ja olen näitä jo useasti kertonut, mutta katsotaan keksinkö mitään uutta. Ja jos en niin sitten laitan samaa vanhaa ihan kertauksen vuoksi.

  1. En värjää hiuksiani.
  2. Mietin joka päivä useaan kertaan, mitä tekisin hiuksilleni, kun ne ovat aika kamalat. Ja aina päätän olla tekemättä mitään.
  3. Kengännumero on 38 tai 39 - riippuu vähän kengästä.
  4. Haluaisin joskus kokeilla, pystynkö elämään kokonaisen kuukauden pelkillä popcorneilla.
  5. Käytän popcornista mielummin sanaa paukkumaissi.
  6. Omistan paukkumaissikoneen.
  7. Vaikka pidän paukkumaissista ihan tosi paljon, olen syönyt niitä tänä vuonna vasta kaksi kertaa.

Sellainen olen minä. Ja paljon muutakin.

  1.