Tästä päivästä ei ole juuri mitään kerrottavaa kun mitään ei ole tapahtunut. Olen koko päivän järjestellyt tavaroita ja yrittänyt siirtää paria huonekaluakin, mutta heikoin tuloksin. Ihan hyvä järjestys meillä on, olisin vaan halunnut nähdä miltä sohva näyttää toisessa paikassa. Ei se siinä toisessa paikassa hyvä olisi ollutkaan.

340433.jpg

Laitoin vähän keväisempiä kynttiläasetelmia pöydille ja suunnittelin aloittavani tekemään seinälle jotain huovutus/kirjontatyötä. Pitäisi kai vähän ensin piirrustaa jotain mallia ja miettiä kokoa. Samoin tuvan pöytä kaipaisi jonkinlaista kaitaliinaa. Siinäkin täytyy ensin miettiä miten sitä ryhdyn toteuttamaan. Kyllä se idea sieltä tulee kunhan vain jaksaisin aloittaa sen miettimisen!

340412.jpg

Eilen lisäilin kuvia mun vanhoista käsitöistä tänne blogiin. Kiitos vaan kivoista kommenteista :) Listaan tähän, mitä eri käsityölajeja olen kokeillut tai harrastanut. Siis kaiken minkä muistan. Käsitöitä olen harrastanut pikkutytöstä asti ja nyt harrastuksena on ompeleminen (vaatteet, sisustus, nallet ja mitä milloinkin), neulominen (nuorena paljon, nyt olen taas innostunut), virkkaaminen, huovuttaminen (ohuthuovasta raskaisiin mattoihin), kirjominen (vapaa konekirjonta,  ristipistot, perinnekirjonta ja kirjonta yleensä), rautalankatyöt, kuivakukkatyöt, olkityöt, risutyöt, kankaiden värjääminen ja kuvioiden painaminen, paperin valmistus, kudonta (matoista huiveihin), erilainen askartelu ja näpertely - tulikohan kaikki mainittua. Kaiken tämän tekemisestä pidän kovin.

Kokeillut olen pajutöitä (mulla ei riitä puristusvoima tämän vitsan vääntämiseen), yksi lasityö :), paperisavitöitä, paperimassatöitä, japanilaista kirjansidontaa, viitelöintiä, fransujen tekemistä ja neulakinnastekniikkaa ainakin. Näistä en niin innostunut.

Välillä kiinnostun jostain enemmän ja toiset työt jäävät pidemmäksi aikaa harrastamatta. Siitä huolimatta väitän, että noita kaikkia harrastan - välillä on vain taukoa :)

Tänään aamulla harrastin neulomista ja illalla olisi tarkoitus jatkaa. Piakkoin valmistuu slipoveri :)