Olen ommellut viime päivinä (ja viikkoina) muutaman piston silloin tällöin. En ole ollut kovin motivoitunut saamaan näitä seuraavia mitenkään äkkiä valmiiksi. Mutta kun nämä oli jo leikattu niin halusin ne ensin pois tieltä ennen kuin aloitan jotain hauskempaa. Nämä on nyt tällaisia yksinkertaisia ja helppoja ompelujuttuja. Silti on kestänyt valmistuminen.

Tein kaksi PUL-vaippakuorta Kestovaippakaupasta tilatusta kankaasta. Vaikka meillä on oikeastaan aina käytössä villahousut niin näitäkin joskus tarvitsee. Ainakin silloin kun on jo melkein liian pienet housut, joita halutaan käyttää. Ei mahdu villahousujen kanssa, mutta näiden kanssa kyllä.

PUL-kuori.jpg picture by pupupossu

Toinen on kokoa L eli sille ei vielä vähään aikaan ole käyttöä. Tehty valmiiksi kuitenkin. Tarrakiinnitys ja reunat huoliteltu huolimattomasti joustokanttinauhalla.

PUL-kangasta jäi kahden vaippakuoren jälkeen vähän tähteelle ja lopusta tein pussin likavaippojen kuljetukseen ja pienen pussukan likakestositeiden kuljetukseen.

Vaippapussi.jpg picture by pupupossu

Niin ja ihan selvyyden vuoksi. Ei meillä ole mitenkään erityisesti tapana kuljetella likaisia vaippoja pussissa. Mutta silloin kun joutuu sen vaipan vaihtamaan jossain muualla kuin kotona niin täytyyhän se kotiin ja pesuun saada. Eikä ihan märkää vaippaa tee mieli olkalaukkuun laittaa haisemaan. Ja kestovaipan laittaminen muovipussiin tuntuu jotenkin loukkaukselta vaippaa kohtaan.

Pussukka.jpg picture by pupupossu

Musta-valkoisia pallokankaita oli mun varastossa muitakin kuin tämä PUL. Tein itselle t-paidan ja Toivolle myös. Ihan ei olla samiksia kun mun paidassa on lyhyet hihat ja kauluksesta puuttuu resori. Niin eikä mun paidassa ole myöskään olkapäillä neppareita.

Pallopaidat.jpg picture by pupupossu

Niin ja on mun paidan pallotkin isompia. Mutta niin olen minäkin.

Näitäkin tein hitaasti ompelukoneella. Koska en jaksanut vaihtaa saumuriin mustia lankoja. Laiskuudesta sitten kärsin ja vietin kauan aikaa näiden kanssa. Toivon paidasta tuli ihan hyvä, mutta tuo oma ei ole ihan kaikkein paras. Nuukailin kangasta ostaessa ja sain tuohon leikattua vain hyvin lyhyet hihat. Pikkuisen pidemmät olisi kivemmat, mutta nyt on tyydyttävä noihin. Menee se pihapaitana.

***

Mitään ihmeitä ei ole tällä viikolla oikein tapahtunut. Suurin tapahtuma on varmaan se, että laitoin eilen rairuohot multiin. Että hiljaista on ollut. Kivaa oli kuitenkin se, että saatiin haettua Toivolle passi. Nuo passinhakujutut on hiukan muuttuneet muutamassa vuodessa tarkemmiksi. Pelkkä ajokortti ei riittänyt todistamaan henkilöllisyyttä. Ja kun se oma passi unohtui tietenkin kotiin. Mutta ajokortin lisäksi kun näytti kattavan valikoiman muita kortteja (pankkikortti, Kela-kortti, kauppojen etukortteja) niin se oli riittävä todistus siitä, että minä olen minä. En olekaan tätä ennen todistanut henkilöllisyyttäni kuvattomalla Plussa-kortilla :D