Tehtiin tänään miehen kanssa talviretki Mikkeliin. Meidän retkien sisältö on yleensä kaupoissa kiertely ja ruokailu. Joskus katsellaan nähtävyyksiä tai jos on joku kiva tapahtuma niin sitten mennään sinne, mutta yleensä retket ovat vain sellaista hengailua. Nyt valittiin Mikkeli siksi kun mies ei ole siellä käynyt koskaan. Minä olen hurjassa nuoruudessani käynyt kaksi kertaa Dinosaurockissa: III ja IV. Sen jälkeen tätä festaria ei ole enää järjestetty.

Ekaksi mentiin Kenkäveroon ja kun ei tullut etukäteen tutkittua minkälainen näyttely siellä on niin tuli iloisena yllätyksenä FiiniFiltti - huovutettujen tekstiilien näyttely :O) Siellä oli monien tuttujen nimien huopatöitä esillä ja tuli hirveä hinku päästä huovuttamaan. Päätin jo, että ensi viikolla huovutan jotain. Ja suunnitelmia on jo vaikka mitä. 

Jos joku on Mikkeliin päin menossa niin kannattaa käydä tuolla Kenkäverossa, se on aivan ihana paikka, siellä on aina joku näyttely ja myytävänä ihania vaatteita ja muitakin käsitöitä. Enkä mäkään sieltä ilman ostoksia pois päässyt. Kesällä tietty paikka olisi paljon mukavampi, kun siellä on silloin muitakin kohteita avoinna kuin vain tuo galleria ja myymälä, mutta kyllä näistäkin iloa riitti.

Tuon jälkeen käveltiin pari tuntia Mikkelin keskustassa ja käytiin syömässä Amarillossa ihanaa texmex-ruokaa. Nam. Vatsa tuli täyteen. 

Esittelen sitten vielä mun ostokset.

363707.jpg

Kenkäverosta tarttui mukaan Pirtin kehräämön hahtuvaa kerä. Oli aika houkutteleva väri. Pirtin kehräämön tehtaanmyymälä olisi ollut ihan Mikkelin kupeessa, mutta ei se tietenkään ole avoinna lauantaisin. Tämän kyllä tarkistin etukäteen. Toistaalta hyvä, olisi mennyt enemmän rahaa. Samasta paikasta ostin Globe Hope Haveri-laukun, joka on tehty Ruotsin armeijan laivaston tarvikesäkistä. Tätä olen himoinnut jo kauan ja nyt sitten itsehillintä petti ja ostin sen. 

Mikkelin keskustasta tarttui mukaan pari peiliä. Langat haettiin kotimatkalla Lahden Anttilasta koska (miksi mä heti alan selittämään?) mun kesken olevaan Teddy-neuleeseen ei langat riitä ja Tennessee - no se tuli ihan muuten vain :) Isoveljeä piti ostaa, mutta ei löytynyt tarpeeksi suurta määrää ja oikeaa väriä. Nyt täytyy keksiä jotain korvaavaa.

Tämä oli lyhyt reissu ja testi mun jalalle. Kesti hyvin. Sain pukea päälle tänään pari sellaista vaatetta mitä en ole muutamaan kuukauteen voinut eli sukkahousut (no en mä näitä tykkää käyttää, mutta ei ole voinut pitää sellaisia vaatteita mitkä tarvitsee sukkikset) ja villasukat naisten kokoa :)